Relevanter met Sitecore
Om meer relevantie te creëren, is gekozen voor het Sitecore-platform. Sitecore is een UX-platform dat van alle gebruikelijke CMS-features is voorzien. Belangrijker, Sitecore biedt diepgaande mogelijkheden voor segmentatie en personalisatie. Binnen Sitecore heet dit het Customer Experience Platform. Binnen het Customer Experience Platform kan de gebruiker profielen aanmaken. Bezoekers worden aan de hand van gedrag op de website of andere kenmerken ingedeeld in een profiel. De beleving op de website zal vervolgens per profiel worden aangepast. Op deze manier kan er voor iedere bezoeker een unieke website gecreëerd worden. Zo wordt de relevantie van de website gemaximaliseerd.
Design sprint
Om de stijl van de nieuwe website te bepalen zijn we begonnen met een design sprint. Aan de hand van een workshop hebben we samen met Caiway gekeken wat er op dit moment goed is aan de website en wat er beter kan. Verder hebben we ook twee keer gekeken naar de functionaliteiten die op dit moment ontbreken. Het resultaat hiervan was dat we snel een duidelijk beeld kregen van de onderdelen die gebouwd moesten worden en hoe deze moesten werken.
Design system
Nadat we de stijl en de functionaliteit bepaald hadden, zijn we aan de slag gegaan met het visual design. Binnen Sitecore worden pagina’s opgebouwd uit componenten. Om deze reden zijn we tijdens het ontwerpen aan de slag gegaan met een design system. Binnen een design system worden alle elementen ontworpen die nodig zijn voor de componenten. Het voordeel hiervan is dat nieuwe componenten makkelijk en snel te ontwerpen zijn. Een ander bijkomend voordeel is dat alle componenten die op deze manier ontworpen worden aan de huisstijl van Caiway voldoen.
Sprinten
Nadat de componenten en hun functionaliteit waren beschreven, zijn we gestart met de ontwikkeling. In korte sprints van twee weken hebben we steeds delen van het nieuwe platform opgeleverd. Deze aanpak bracht meerdere voordelen:
- We konden snel schakelen mochten er onverhoopt zaken tussen komen;
- De feedback van Caiway kon snel verwerkt worden;
- Functionele onderdelen kwamen tussentijds al beschikbaar voor testen en gebruik op de acceptatieomgeving.
De eerste sprints waren gericht op contentcomponenten. Met deze componenten kon Caiway al vroeg in het proces starten met de migratie van ruim 1.000 pagina’s.
B.made heeft zich opgesteld als een flexibele partner, die waar nodig de klok rond werkte om onze website volgens planning live te krijgen. Caiway
Content
Om Caiway op weg te helpen met het nieuwe systeem en het migreren van alle content, hebben we 15 verschillende voorbeeldpagina’s klaargezet. Onze UX-designers hebben bestaande pagina’s geanalyseerd en opgesplitst in benodigde componenten voor de nieuwe website. Deze componenten zijn vervolgens beschikbaar gemaakt voor alle pagina’s, zodat er eenvoudig nieuwe pagina’s konden worden samengesteld.
Bekijk de website van Caiway.