Ambitie
Novo Nordisk wil meer awareness creëren over het groeiende obesitas probleem in Nederland. Het bedrijf heeft een Online Academy ontwikkeld waarin huisartsen en specialisten meer kunnen leren over obesitas. Het platform werd weinig gebruikt en was online niet goed vindbaar.
De doelstelling van Novo Nordisk was om meer naamsbekendheid te genereren voor de Online Academy tegen obesitas.
Aanpak
Het team van B.made is aan de slag gegaan om een campagne rondom de Online Academy te maken. Onze strategen hebben de slogan ‘Obesitas, daar zit veel meer achter’ verzonnen. Hiermee laten we zien dat obesitas een complexe ziekte is die meerdere oorzaken kent. Om meer deelnemers te krijgen voor de Online Academy, hebben wij verschillende soorten content bedacht. B.made heeft video’s opgenomen en animaties gemaakt. De campagne is verspreid door middel van SEA, LinkedIn en Facebook. Hierbij hebben wij de targeting strak ingericht zodat alleen de zorgspecialisten, huisartsen en praktijkondersteuners werden bereikt. Bovendien zijn wij aan de slag gegaan met A/B testen met verschillende soorten content om de meeste impact te bereiken.
Resultaat
De multichannel aanpak heeft gezorgd voor een explosieve groei in de naamsbekendheid van de bewustwordingscampagne voor obesitas. De campagne heeft via social media 2,5 miljoen mensen bereikt en meer dan 11.000 clicks gegenereerd. Wij blijven A/B tests uitvoeren om de campagne continu te optimaliseren.