Er zijn nieuwe interessante features gearriveerd op LinkedIn. Matt Navarra, een beroemd persoon op het gebied van social media, heeft onlangs een interessante bericht over LinkedIn op Twitter gedeeld.
Afwezigheidsberichten
Volgens hem kunnen LinkedIn Premiumgebruikers een automatisch afwezigheidsbericht in de berichteninbox instellen. Navarra deelde ook een screenshot waarin het afwezigheidsbericht zichtbaar is en hij laat zien hoe deze kan worden ingeschakeld door een Premiumgebruiker op mobiele apparaten. Het is mogelijk om een startdatum en een einddatum in te stellen voor het bericht om weer te geven aan connecties in de inbox. Zo kunnen Premiumgebruikers het volgende standaardbericht inzetten ‘Ik ben momenteel weg. Ik zal op uw bericht reageren als ik terugkom. ‘
Het afwezigheidsbericht kan worden aangepast en kan maximaal 300 woorden bevatten. Dit betekent dus dat gebruikers enkele persoonlijke details of redenen kunnen invoeren om uit te leggen waarom ze afwezig zijn. Gezien dit alleen zichtbaar is voor connecties, betekent dit dat je handige communicatie en interactie kunt inzetten om zo de relatie te behouden. Met afwezigheidsberichten kun je op een beleefde manier laten weten dat je niet beschikbaar bent.
LinkedIn maakt virtuele evenementen gemakkelijker te vinden
LinkedIn introduceert nieuwe functies voor virtuele evenementen die zijn ontworpen om meer deelnemers aan te trekken door ze gemakkelijker vindbaar te laten zijn. Organisatoren van evenementen kunnen nu eindelijk leads registreren wanneer iemand zich voor een evenement aanmeldt. Dat is goed nieuws voor LinkedIn marketeers, want het aantal virtuele evenementen is enorm toegenomen sinds de huidige coronacrisis.
Verhoog de bezoekersaantallen
LinkedIn introduceert nieuwe organische functies om het aantal bezoekers te stimuleren. Nieuwe functies zijn onder meer gepersonaliseerde aanbevelingen voor evenementen op het tabblad ‘Mijn netwerk’ en een nieuwe wekelijkse e-mail met het overzicht van evenementen.
Een andere manier waarop LinkedIn helpt om het aantal bezoekers te vergroten, is door middel van pushmeldingen. Wanneer een bedrijfspagina nu een evenement plaatst, stelt LinkedIn automatisch volgers op de hoogte waarvan de kans het grootst is dat zij aanwezig zullen zijn.
Verzamel leads van aanmeldingen voor evenementen
Door gebruik te maken van een gratis aanmeldingsformulier voor evenementen, kunnen bedrijven nu de namen en e-mails verzamelen van mensen die zich aanmelden. Daarnaast kunnen organisatoren ook hun evenementen in de schijnwerpers zetten door middel van gesponsorde content. Hierbij kan de evenement-URL als bestemmings-URL opgenomen worden.
Conclusie
Het instellen van afwezigheidsberichten is een functie die altijd al goed van pas had gekomen. Hiermee kun je een goede indruk achterlaten bij je connecties. Helaas is deze nu alleen nog voor Premiumgebruikers beschikbaar, maar hopelijk verandert dit in de toekomst.
Vooral in deze bijzondere tijd zetten steeds meer merken virtuele evenementen in. LinkedIn speelt hier handig op in. Met gepersonaliseerde aanbevelingen, pushmeldingen, leadformulieren en gesponsorde content wordt de zichtbaarheid van evenementen verbeterd.