Sitecore stelt ontwikkelaars en marketeers in staat om aan innovatieve oplossingen te werken en zo een bijzondere klantbeleving te creëren. In deze blog vertellen we je meer over de interessante mogelijkheden van het platform.
Wat kan je met Sitecore?
Sitecore is niet een doorsnee contentmanagementsysteem, maar een Experience Platform dat uitstekende user experience- en personalisatiemogelijkheden biedt. Het platform maakt gebruik van .NET-technologie, waarmee diverse integraties op het gebied van contextmarketing mogelijk zijn.
Met het Sitecore Experience Platform creëer je een 360 graden beeld van je klanten. Door het monitoren van gedrag op eigen en externe kanalen en het toevoegen van andere databronnen zoals je CRM, krijg je een volledig beeld van je bezoeker. Dit wordt allemaal bijgehouden in de Sitecore Experience Database (xDB).
Met behulp van deze database kan vanuit de Sitecore Experience Manager de juiste content afgeleverd worden bij de juiste persoon op het juiste moment. Dat is de kracht van context marketing: het creëren van gepersonaliseerde, op maat oplossingen. Zo kun je je bezoekers enthousiast maken! Verder biedt Sitecore tal van mogelijkheden voor het ontwikkelen van de optimale beleving, zoals marketing automation, A/B-testing en e-commerce-oplossingen.
Wat is de kracht van Sitecore?
CMS
Met Sitecore bouw je vanaf niets volledige pagina’s op. Met de content editor kun je gebruik maken van vooraf ingevoerde componenten. Zo kun je dus snel en eenvoudig nieuwe content toevoegen. Daarnaast is er een scheiding aanwezig tussen front- en back-end. Dat betekent dat content onafhankelijk is van de webpagina’s. Marketeers kunnen zonder programmeerkennis aantrekkelijke pagina’s opbouwen, en de inhoud van deze pagina’s kan vervolgens weer op andere pagina’s worden hergebruikt.
Analyseer je content
Met een drietal slimme functies van Sitecore kun je de effectiviteit van je content meten en je website verbeteren.
- Engagement value: meet waar de bezoeker in geïnteresseerd is, door verschillende waarden te geven aan bepaalde gebeurtenissen. Zo is een aankoop in je webshop meer waard dan een bezoek op een willekeurige pagina. In een profiel wordt opgeslagen waar jouw persoonlijke voorkeuren en interesses naar uit gaan.
- A/B testing: bekijk welke variant van bijvoorbeeld een pagina of mailing het meeste resultaat oplevert. Zo kun je 50% van de doelgroep landingspagina A laten zien en de overige 50 procent landingspagina B.
- Met de Path Analyzer kun je inzichtelijk maken hoe een bezoeker je website doorloopt. Zo kun je analyseren welke pagina’s het meest bezocht zijn of welke pagina’s bezoekers eerst bekijken, voordat zij contact opnemen. Daarnaast kun je het verschil in gedrag analyseren tussen nieuwe bezoekers en terugkerende bezoekers. Je ziet dus niet alleen maar de drukstbezochte paden, maar ook de paden die de grootste engagement value per bezoeker opleveren.
E-commerce
Dankzij de Experience Commerce omgeving kunnen e-commerce bedrijven een op maat gemaakte winkelomgeving creëren voor websitebezoekers. Zo kun je een bezoeker een unieke pagina laten zien en A/B-testen met verschillende promoties, customer journeys en checkouts.
Marketing Automation
Met eenvoudige ‘drag and drop’ functies kun je persoonlijke en relevante online marketing campagnes aanmaken in Sitecore. Marketing automation stelt je in staat om op verschillende manieren met je doelgroep te communiceren, op basis van hun activiteiten. Door met je content in te spelen op deze activiteiten, kun je bijvoorbeeld je e-mails een stuk relevanter maken.
Gedetailleerde informatie van je gebruikers
Sitecore biedt uitstekende tracking-mogelijkheden. Op basis van klantgegevens zoals gedrag, taal, locatie en apparaat kun je inspelen op de wensen en behoeften van de gebruiker. Op basis van deze kenmerken en bezoekersgedrag kun je profielen indelen. Per profiel kun je een andere beleving creëren. Dit noemt Sitecore het Customer Experience Platform. Je kunt je communicatie per gebruiker aanpassen voor een relevantere en persoonlijkere klantbeleving.
Dus om nogmaals op de vraag ‘Wat is Sitecore?’ terug te komen: Sitecore is een compleet experience platform waarmee je een unieke digitale beleving creëert voor je websitebezoekers.
Wat kan B.made voor je betekenen?
B.made is Sitecore Silver Partner. Dit betekent dat we het gehele ontwikkeltraject kunnen en mogen begeleiden: van strategie tot concept, implementatie en onderhoud. We adviseren organisaties hoe Sitecore zo effectief mogelijk ingezet kan worden. Waar nodig kunnen we rekenen op ondersteuning vanuit Sitecore zelf.
Welke Sitecore-projecten hebben we gedaan?
Feyenoord
Om de beleving per bezoeker te optimaliseren koos Feyenoord voor Sitecore. Een persoonlijkere en relevantere online beleving zal meer inspelen en aansluiten op de emotie van de bezoeker.
Caiway
Ook bij Caiway was de wens aanwezig om meer relevantie te creëren voor (toekomstige) klanten en om snel en flexibel pagina’s te kunnen opbouwen. Het Sitecore-platform sloot hier perfect bij aan. B.made ontwikkelde een compleet nieuwe website voor Caiway. Hierbij zijn er voorbeeldpagina’s klaargezet, zodat Caiway een grote hoeveelheid content kon migreren.